2011. január 10., hétfő

waldorf baba készítés 3.

A kötöző fonal lehúzása a fejtető és tarkó tájékról az áll alá.(Én egy vastag horgolótűvel szoktam a fonal alá nyúlni,és ide oda mozgatva húzom lefelé a fonalat a nyak irányába. inkább lassan húzzuk de határozottan. A húzás erejéről annyit, hogy hétvégén eltörtem egy 6-os műanyag horgolótűt munka közben. Már pótoltam egy fémmel:))

A baba készítésénél nagyon fontos, hogy ne kössünk kompromisszumokat, mert a végeredmény nem olyan lesz amire vágytunk, vagy nem marad sokáig formás. Az egyik fontos dolog, hogy a kötöző fonalunk olyan erős legyen, hogy ne tudjuk kézzel elszakítani. Ha szakadós fonalat használunk, akkor előfordulhat, hogy használat közben enged el a kötözés, és elveszti arca formáját a babánk. A függőleges fonalat úgy kössük meg, hogy először válasszuk ki a fejnek azt az oldalát, amelyik legjobban tetszik és ehhez viszonyítva kössük meg a fonalat.
A képen látható baba fejének fonalait más színű fonallal varrtam, hogy látszódjon a varrás.
Ígérem, hogy legközelebb néhány szükséges dolog beszerzési helyéről is írok azoknak, akik nem tudták eddig még beszerezni a babavarrás kellékeit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése