2011. június 5., vasárnap

Keverem-kavarom





Az elmúlt hét lekvárfőzés jegyében telt. Különleges dolgok születtek és emellett még ehetőek is. 
Kedvencem az eperből készült lekvár. Az idén néhány üveggel levendulás eper lekvár is készült, mert imádom az illatát nagyon. Természetesn az ízét is érezni a lekvárban. Naggyon jó lett:)

Közben versenyt futva az idővel és a seregélyekkel szedtük és főztük a cseresznye lekvárt is. Mivel a cseresznyének nem túl erős és karakteres az íze, ezért került bele bodzavirág, ami teljesen el is nyomja az alap gyümölcs ízét. Sajnos végül a seregélyek pontot tettek a szedés végére, így kevés üveggel készült.

Judit barátnémtól kaptam a levendula olajon kívül még rózsavizet, amiből fagylaltot készítettem. Mindkét adalékot azért mertem felhasználni étel készítéséhez, mert biztos lehetek a tisztaságában. Boltban kapható pancsokkal nem mertem volna kísérletezni.

Most a hűtőben pihen a kis üvegekből álló lekvár regiment, mert nincs bennük tartósítószer, de jövő tavaszig sem szoktak megromlani. A pici üvegeket pedig azért szeretem, mert hamar kifogy a tartalmuk és felbontás után nincs idejük megromlani:)
(Bár a nagyoknak se szokott lenni erre idejük. Ez inkább pszichológia, hisz meg kell bontani még egyet és még egyet az üvegekből, ami a kupak lecsavarásának pillanatában mérlegelésre készteti az embert. Legalábbis az én Emberemet, aki nagyon szereti az általam készített lekvárokat:)

3 megjegyzés:

  1. hű, mindig tervezem ezt a levendulakipróbálást, de valahogy elfelejtődik, most megyek szüretelni a kertbe, nagyon guszta fotókat mellékeltél az utóbbi posztokban :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves dióhéj, én is már évek óta terveztem. Ha kipróbálod, akkor még annyi, hogy melegen kevésbé volt érezhető a levendula íz mint hidegen. Nekem még a határon van, de a gyerekeknek sok lett.

    VálaszTörlés
  3. Isteni a levendula, mindenféle téren! Mindenkit csak biztatni tudok, hogy próbálja ki!!!!!

    VálaszTörlés