2010. december 25., szombat

A waldorf baba készítés



Szintén kedvencem ez a kis huncut waldorf baba is! Ilyet kénytelen voltam magunknak is készíteni, mert annyira megtetszett.

Sajnos a neten nem találtam a waldorf típusú rongybabák készítéséről használható szabásmintát. Ami a kezem ügyébe akadt az aránytalan volt, ezért lassan apró változtatásokkal alakult ki a mostani formájuk. Az első babák 20 cm-esek voltak, majd 30 cm-t
készítettem sokat. Azt hiszem megmaradok a 30 cm-es babáknál, bár már 40 cm-es is készült, de valahogy a 30 cm-es amolyan se túl nagy, se túl kicsi.
Nem értettem miért ennyire titkoltak ezek a szabásminták, de a rengeteg próbálkozás után már értem. Illetve az előző megjegyzésben írtak miatt sem olyan könnyű leírni és elmondani másoknak tapasztalatainkat, hiszen sajna felhasználják olyanok, akik nem saját célra szeretnének babákat készíteni, hanem értékesítésre.
Szeretném azonban, ha írnának azok, akik szívesen nekiállnának saját gyermekeiknek waldorf babát készíteni. Szeretnék segíteni amiben csak tudok, hiszen nincs annál kedvesebb és szívmelengetőbb érzés ha gyermekeink a mi általunk készített ajándéknak örülnek.
Babáimra jellemző, hogy a múlt század eleji stílust idéző ruhákban próbálom őket bújtatni. Legalábbis egy picit ezt az időszakot szeretném feleleveníteni általuk.
Kizárólag természetes anyagokat használok készítésükhöz és finom puha gyapjú fonalakat választok hajnak is.
Később részletes leírást szeretnék készíteni a waldorf babák készítésének menetéről. Írhattok kérdéseket megjegyzésként is, vagy az eszterlanc@freemail.hu címre, amiben tudok segítek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése